top of page
“Praktisch”

Beste patiënt,

 

U heeft ongetwijfeld al opgemerkt dat het steeds drukker wordt in onze praktijk en de wachttijden voor een afspraak oplopen.
Dat wil echter niet zeggen dat wij u niet verder kunnen helpen of dat u uw zorg moet uitstellen. Integendeel. Het vraagt echter gewoon om iets meer planning zodat iedereen tijdig de gepaste zorg kan krijgen.

Ook u kan ons helpen onze werking vlot te laten verlopen. We delen graag enkele richtlijnen met u.
 

Samen kunnen we ervoor zorgen dat we een optimale zorgverlening kunnen blijven garanderen.

  • De vroedvrouwen op ons secretariaat zijn doorgaans elke werkdag telefonisch bereikbaar (03/501.84.85), 
    Met een pauze rond de middag. Tijdens schoolvakanties is de bereikbaarheid beperkter.
    Houd ermee rekening dat de praktijk altijd gesloten is tijdens het weekend en op feestdagen.
    Op deze momenten worden mails niet gelezen.

    • Krijgt u als boodschap: ‘Wij zijn op dit moment niet bereikbaar, probeer later terug te bellen’?
      Onze lijn is gesloten, de vroedvrouw is niet aanwezig. Probeer op een later tijdstip terug te bellen.

    • Zijn we gesloten en bent u een zwangere patiënt met een dringende medische vraag?
      We verwijzen u graag door naar de verloskamer van het St.-Vincentiusziekenhuis op het nummer 03/285.21.81.

    • Zijn we gesloten en heeft u een dringende vraag over uw ziek kind?
      We verwijzen u graag door naar de consultatie pediatrie van het St.-Vincentiusziekenhuis op het nummer 03/285.28.35 of de huisartsenwachtpost.

  • Krijgt u als boodschap: ‘Wij helpen u zo dadelijk verder’? 
    Blijf aan de lijn,de aanwezige vroedvrouw is even niet in de mogelijkheid u te woord te staan, ze komt zo snel mogelijk bij u.

  • Wenst u een afspraak te maken?

    • Bij voorkeur belt u tijdens de kantooruren. De telefoonlijn wordt ‘s avonds voorbehouden voor dringende medische vragen en patiënten die op dat moment gepland staan voor een consultatie. Er worden géén afspraken gegeven via mail.

  • Bij voorkeur, contacteert u het secretariaat voor vragen of afspraken, en niet rechtstreeks de arts via mail. Zo kunnen we efficiënter filteren wat naar hen doorgeschoven wordt, en wat het secretariaat kan verwerken.

    • Er wordt géén medisch advies gegeven via mail.

  • Wenst u de dokter telefonisch te spreken?
    Overweeg even of uw vraag kort telefonisch behandeld kan worden. Indien u meerdere medische vragen hebt, of de arts u fysiek moet onderzoeken om uw vraag te kunnen behandelen, verzoeken we u met aandrang een volwaardige consultatie in te plannen.

  • Heeft u toch een telefonisch consult met de arts?
    Houd u gesprek zo beknopt mogelijk.

  • Werd u doorverwezen door uw huisarts?
    Vermeld dit zeker bij het maken van uw afspraak. Wij doen ons uiterste best u zo snel mogelijk verder te helpen.

  • Onze vroedvrouwen op het secretariaat staan u graag te woord. Zij kunnen heel wat vragen beantwoorden omtrent zwangerschap, jonge kinderen, voeding,... Zij kunnen inschatten of een vraag toch doorgegeven moet worden aan onze artsen.

  • Houd ermee rekening dat het zeer moeilijk is een nieuwe afspraak te krijgen in dezelfde periode bij laattijdige annulatie.

bottom of page